בלי

סטלה התמחתה בחריגים. היא יפהפייה. גבוהה, רגליים שלא נגמרות. צעירה. היא לקחה כסף רב בשביל לעשות. היא שווה כל שקל. באו אליה מרחוק. היא הזכירה לי את הזמר האנגלי בילי פיורי (Billy Fury). צנועה, ביישנית, לא מרימה בקולה. כנראה בגלל זה היו לה קליינטים רבים: מצד אחד נמשכו לניקיון, ליופי, לעור הלבן והשיער הבלונדי. מצד שני, יכלו לשפוך עליה (על גופה לפחות) את כל הרוע, התסכול, הפחדים, היעדר האומץ, להיאבק בנשיות שלהם.

או בנשים שמחכות להם בביתם.

סטלה נעלמה. עד היום אפשר לראות את הקליינטים שלה מסתובבים מסוחררים בתחנה המרכזית בתל אביב שם עבדה. הבנות שעבדו שם איתה לא יודעות היכן היא. אחת מהן סיפרה שסטלה נרקומנית. אני לא חושב כך. פעם בדקתי כל מילימטר בגופה העירום ולא מצאתי סימני דקירה. כשהיינו מדברים / מדברות על מה שקורה לנו מעבר לדבר ממנו היא מתפרנסת, היא סיפרה שיש לה שני ילדים מתבגרים. נדמה לי שהיא גרה בירושלים ובאה לתל אביב כל יום במונית.

היכן סטלה?

היכן הניקיון, היופי, העור הלבן, שיער שאינו צבוע, האנשים שאינם צבועים, הדברים שעוצרים לפחות לחצי שעה את כל הרוע, התסכול, הפחדנות, הגסות?

אחרי הדו-שיח הגופני הייתי מבקש ממנה שתתרגם לי שורות של המשורר הרוסי שאני כה אוהב רוברט רוזדסטוינסקי. כמו כל דבר היא הייתה עושה את זה ברצון. אני מתגעגע אליה, ומרבה להקשיב לשירים של בילי פיורי (בתצלום למטה). פיורי היה כוכב ענק בפופ/רוק האנגלי לפני המהפכה שעשו "הביטלס". הוא דעך במהירות, ומת בגיל 42 ב-1983. האלבום "Loving You" מכיל יצירת מופת אחת. השיר "In My Room": "בחדרי… ספר של של סומרסט מוהם… תצלום של אוסקר וויילד ואת לא הבנת… פה אני יכול להיות מי שאני…". שיר לא מוכר אבל הרבה יותר טוב מהלהיטים שלו: "חצי דרך לגן עדן", "קינאה", "קולט", "מחשבות עליך".

כשפיורי שר את "בחדרי" הוא נוגע בעומק נדיר. אני קורא לרגעים כאלה במוזיקת הפופ "לחדור עמוק לנשמה בלי אמצעי מניעה".
גם סטלה נהגה להסיר את אמצעי המניעה מהליטופים והחיוכים שלה. זה לא מקצוענות. זה טוהר.

"עזבו את המקצוענים, הביאו לי את בעלי הדימיון" – אמר אלברט איינשטיין.
את מספר הטלפון שלה סטלה נתנה רק לקליינטים נבחרים. אני לא נבחר בשום דבר ואין לי אותו.
"אנחנו מכוערים אבל יש לנו את המוזיקה" – כתב לאונרד כהן.
בבלוג הזה הכרתי לכם את הכיעור שלי, את היופי שלי, ועכשיו הכרתי לכם את המוזה שלי.

סגור לתגובות.